Észreveszed, hogy milyen luxusban élsz?

Az emberek többsége nem veszi észre, hogy luxusban él. Hogy milyen jómód, bőség veszi körül.. Nem is számol utána, hogy sokszor, akiről azt gondolja, hogy luxusban él, az lehet, hogy hasonló havi büdzséből gazdálkodik, mint ő maga. Ha ezt észreveszed, tudatosítod 

Vegyük csak a legalapvetőbb példát. Dohányzás. Hálistennek soha nem volt vele dolgom és gyakran hálát adok, hogy soha nem szoktam rá, mert látom, milyen nehezen szoknak le róla. Sokszor hallom a környezetemben olyan emberektől, akik cigiznek, hogy "Könnyű neked... én ezt nem engedhetem meg magamnak... " 

stocksnap_3kpf75mo7f.jpg

De mennyibe is kerül egy doboz cigi? És mennyit szív el egy dohányos naponta? Ha dohányzol, tudod mennyi pénzt költesz cigire havonta? És évente? Tudod mennyi mindenre tudnád ezt még költeni? Persze mindenkinek szíve joga dohányozni. Sőt, lehet, hogy valaki szeret is cigizni. Ezzel nincs is semmmi gond. Csak akkor ne mondja, hogy bármit is nem engedhet meg magának. Legalábbis a cigibüdzsé keretének az erejéig biztos ne. Ez az ő döntése, hogy neki ez a fontosabb. De ezt neki is tisztán kell látni. Őszintének kell lenni magunkhoz. Ne miattam ne mondja, hanem maga miatt. Mert ezzel éppen a szegénységtudatát erősíti. Hogy valamit nem tehet meg. Hogy áldozat. Ha már a hozzáállásán változtat és azt mondja, igen, én is megtehetném, de én ehelyett inkább cigizek, mert így döntöttem, máris más a gyerek fekvése... És mint tudjuk a külső körülményeink a belső hozzáállásunkon múlnak. Ha meg eddig ezt még nem tudtad, változtass a hozzáállásodon, figyeld mi történik és megtudod...

Amikor évekkel ezelőtt elkezdtem jógázni és megvettem a havi bérletet 25.000 Ft-ért, azon gondolkoztam, micsoda úri dolog ez és hogy csak a jómódúak engedhetik ezt meg maguknak. És nagyon büszke voltam magamra és hálás voltam, hogy éppen elindulva a bőségtudatosságom útján, megengedem magamnak ezt a "luxust". Aztán mivel akkor már a tudatosság szemüvegén keresztül figyeltem a világot, gyorsan fel is tettem magamban a kérdést, hogy miért is gondolom ezt luxusnak? Hiszen mások ennél több pénzt is elköltenek havonta például cigire. Azt mégse katergorizálja senki a luxuskiadásokhoz. Mert ugyebár nem a jómódúak kiváltsága a dohányzás...

people-2568410_1920.jpg

A másik ilyen tipikus beakadás a reülőjegyekkel kapcsolatban van. Ez is pár éve történt, amikor egy kocsmázás alkalmával szóbakerült egy baráti pár, akik épp Lisszabonban voltak. Mire az egyik srác meg is jegyezte, hogy óó, hát persze, jól megy nekik, már megint utaznak... Mondta ezt cigivel és sörrel a kezében.. Gyorsan lecsaptam a magaslabdát, hogy számolja már ki, hogy mennyit költ havonta ezekre az "élvezeti cikkekre" és garantálom, hogy abból kétszer is repülőre ülhetne havonta, mert manapság már sokszor olcsóbb repülni, mint mondjuk vonattal elmenni országon belül valahova. De valamiért még mindig sok embernél beragadt, hogy a repülés luxus. Az utazás, a nyaralás luxus. Ezt nem engedhetem meg magamnak...

Tényleg nem? Vagy csak úgy döntesz, hogy neked más fontosabb...? 

Azzal, ha fölvállalod a felelősségedet, máris kikerülsz az áldozat szerepből és hirtelen az életed kormányosává válsz. Nehéz? Igen.. Könnyebb sodródni az árral tehetetlenül, mint vállalni a felelősséget az életünkért és a kezünkbe venni az irányítást. Pedig nagyon megéri! 

Számoljunk egy kicsit a cigi példájánál maradva...

Egy doboz cigi 1000-1500 Ft között van. Egy átlag dohányos elszív egy dobozzal egy nap. Számoljunk 1250 Ft-tal.

 

  • Ez 37.500 Ft havonta.
  • 450.000 Ft évente.
  • 2.250.000 Ft 5 évente
  • és 4,5 millió 10 évente.

Lássuk, mi minden "luxusra" költhetnéd a cigipénzt? 

massage-therapy-1612308_1920.jpg

  • Minden héten elmehetsz egy jó étterembe vacsorázni

stocksnap_l2cpkjr7rl.jpg

  • Elmehetsz tanulni valamit- mondjuk egy nyelvet- ha minden hónapban intenzív tanfolyamra mész, akkor maxolod ki ezt az összeget. Normál tanfolyam esetén még tudsz mellé venni akár egy jógabérletet 25.000 Ft-ért és akkor az egészségedre is gondoltál. 
  • Minden hónapban elutazhatsz fapadossal egy városnéző hétvégére. De legyünk nagyvonalúak.. Utazz 2 havonta és akkor nem kell vadásznod az olcsó jegyeket. Azaz egy évben 6 különböző városbt ismerhetsz meg. https://wizzair.com/ és https://www.airbnb.hu

stocksnap_7rn8kcxwib.jpg

  • Minden héten elmehetsz felfrissülni egy jó masszázsra. De ha mondjuk ezt is kuponon veszed, akkor akár 2 naponta is élvezheted a masszázs áldásos hatását. 

wellness-285587_1920.jpg

De tervezzünk egy kicsit a távolabbi jövőbe...

  • Egy éven belül már akár autót is vehetsz magadnak.. Mondjuk egy ilyen Reanult Megane cabriót.. 

renaultmegane.jpg

Forrás: hasznaltauto.hu

  • De ha 2 évet nézünk, akkor egy ilyen Peugeot cabriot is.. 

peugeot-206-cc-471_9.jpg

  • Évi 450.000 Ft-ból minden évben elmehetnél akár a télből a nyárba is. Én 4 hónapnyi nem cigizésből vettem idén januárban repülőjegyet oda-vissza Miamiba.. Itthon tombolt a -15 fok, én meg közben szépen lebarnultam a 30 fokos napsütésben. A szállás és a költőpénz pont kijön a maradék 8 hónap 'nemcigizempénzből'. 

miami-1198921_1920.jpg

  • Vagy vehetsz jet-skit vagy akár egy kisebb motorcsónakot is egy év alatt. Több év alatt nagyobbat... vagy többet... :)

jet-ski-188922_1920.jpg

Vagy indíthatsz egy vállalkozást, jótékonykodhatsz, vehetsz sok szép ruhát, eltarthatsz több gyereket vagy mégtöbb kutyát, de persze el is pókerezheted, ha ahhoz van kedved, ha úgy döntesz. Mert a te döntésed. Ugyanígy elszórakozhatod, elihatod, eleheted és el is cigizheted természetesen. Mindenkinek szíve joga, egyéni döntése és felelőssége. 

Csak legyünk őszinték magunkhoz és lássunk tisztán, hogy milyen bőségben élünk!

És a cigi természetesen csak egy példa volt. A lényeg a hozzáállás. hogy észrevegyük, amikor valakiről azt gondoljuk, hogy ő mennyivel jobban él és akkor számoljunk! És ha még a számok is azt mutatják, hogy jobban él,akkor ne irigykedjünk, egyszerűen csak adjunk hálát, hogy példát mutat rajta keresztül az élet, hogy így is lehet. Aztán ennek tükrében dönthetünk a saját életünkről.  Feltehetjük magunknak a kérdést: "Miért ne élhetnék én is ilyen jól?"

Elmondhatjuk magunknak, hogy: 

"Bármire képes vagyok én is, amit csak akarok! Megérdemlem a jólétet, a bőséget. Hálás vagyok, hogy láttam egy ilyen példát és ez rámutatott a saját bőségemre és a saját lehetőségeim határtalanságára." 

Figyeld meg, hogy már azzal, hogy ezt tudatosítod, mennyivel másképp fogod érezni magad. És figyeld meg, hogy attól, hogy másképp érzed magad, mennyire más gondolataid, cselekedeteid lesznek, mennyire más lehetőségeket fogsz észrevenni és megragadni és ezáltal mennyire más életkörülményeket teremtesz magadnak. És akkor még le se szoktál a cigiről...;) 

Változtass magadon és megváltozik a világod!

Kiss Kata- boldogságtréner

Ha szeretnél te is dolgozni a bőségtudatod tágításán csatlakozz hozzánk a Bőségteremtő Programra: 

Részletek és jelentkezés itt: 

http://boldogsagfrekvencia.hu/bosegteremto-program/

 

Nézd meg hogy változott Jani élete a Bőségteremtő Program által: 

Jelentkezés és részletek a Bőségteremtő Programról itt: 

http://boldogsagfrekvencia.hu/bosegteremto-program/